dabika mag2

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهیم؟

1401-09-26
3:23 ب.ظ

تولید عطر، یک فرآیند طولانی است که حداقل به یک سال زمان نیاز دارد که این فرایند شامل حداکثر 600 آزمایش توسط تولید کننده است. افراد دیگری هم در روند تولید عطر درگیرند مانند: عطرساز، ارزیاب، طراح گرافیک، تولیدکننده بسته‌‎بندی، تولیدکننده شیشه، شرکت تست محصول روی پوست و…. عطرها برای اطمینان از عدم وجود مشکل و حساسیت به آزمایشگاه‌های پوستی نسبتاً گران قیمت ارسال می‌شوند همچنین پرونده‌ای به مرکز کنترل سم ارسال می‌شود که سلامت کالا را تضمین کنند. تولیدکنندگان عطرهای تقلبی این کار را انجام نمی‌دهند.

هنگام صرف هزینه برای خرید یک عطر گران قیمت، باید مطمئن باشید که در حال خرید یک عطر اصلی هستید. عطرهای تقلبی به راحتی تولید می‌شوند اما کیفیت یا رایحه مشابهی با عطر اصلی ندارند، بنابراین قابل درک است که شما نمی‌خواهید پولی را برای خرید آن‌ها هدر دهید. درک علائم تشخیص عطر تقلبی می‌تواند به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.

 

در اینجا چند نکته برای شناسایی عطرهای تقلبی وجود دارد.

نکته اول: به قیمت نگاه کنید

به قیمت توجه کنید. اگرچه این همیشه نشان‌دهنده کیفیت عطر نیست، اما در صورتی که قیمت به طور قابل توجهی کمتر از قیمت اصلی باشد، یا واقعاً بسیار ارزان باشد، یک علامت هشدار است. شما می‌توانید 20 تا 30 درصد تخفیف در برخی از برندهای اصلی دریافت کنید، اما دریافت تخفیفی بالاتر، به ندرت اتفاق می‌افتد. به جز فروشگاه‌های رسمی ‌که در زمان‌های خاصی از سال، پیشنهادات ویژه یا ست‌های پیشنهادی دارند، در سایر موارد بسیار مراقب باشید.

قیمت و درصد تخفیف عطر

نکته دوم: از یک شرکت عطرسازی یا یک وب سایت رسمی‌ خرید کنید

فروشنده را بشناسید و با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر از خرید عطرهای تقلبی جلوگیری کنید. فروشگاه‌های بزرگ همیشه امن‌ترین راه برای خرید عطر هستند، زیرا شما این مزیت را دارید که بطری را از نزدیک در بسته‌بندی آن بررسی کنید و با مشاوران آن‌ها صحبت کنید.
در بازارهای غیرقانونی بسیار محتاط باشید، همیشه قبل از خرید عطر آن را به دقت بررسی کنید و در صورت امکان اطلاعات تماس فروشنده را دریافت کنید تا در صورت عدم رضایت بتوانید با او تماس بگیرید.
هنگام خرید آنلاین از طریق eBay یا آمازون، بررسی نظرات فروشنده آنلاین و محصول بسیار مهم است. مطمئن شوید که فروشنده تأیید شده توسط PayPal باشد زیرا این بدان معناست که اطلاعات تماس این فروشنده در اختیار مراجع مربوطه قرار دارد. توجه داشته باشید که آیا اطلاعات محصول با دستور زبان و املای مناسب نوشته شده است یا خیر.

 

نکته سوم: بررسی اصالت

برای تشخیص عطر تقلبی به بسته بندی آن دقت کنید. برندهای بزرگ به همه جزئیات توجه می‌کنند. اگر کاغذ مایل به خاکستری یا بی‌کیفیت باشد، اگر بطری به خوبی چاپ نخورده یا به خوبی تنظیم نشده باشد یا در مقایسه با کاغذ معمولی با کیفیت پایین ایجاد شده باشد. ممکن است آن عطر یک عطر تقلبی باشد.

سلفون شل یا ضعیف پیچیده شده، تا جایی که در اطراف جعبه حرکت کند، نشانه عطرهای تقلبی است. جعبه را از نزدیک بررسی کنید. شما اغلب می‌توانید اصالت یک عطر را تنها با بررسی قسمت‌های مناسب جعبه تشخیص دهید. بسته‌بندی واقعی از مقوا با کیفیت بالا ساخته شده است. جعبه‌های ساخته شده از مواد نازک و سست اغلب تقلبی هستند. قبل از باز کردن عطر خود، جعبه را به دقت بررسی کنید تا نشانه‌هایی از بسته بندی و طراحی غیرحرفه‌ای وجود نداشته باشد.

سلیفون محصول

 

متن پشت بسته بندی را بررسی کنید. خطاهای گرامری، غلط املایی، اطلاعات نامناسب و غیره را بررسی کنید. بسته بندی واقعی یک عطر واقعی باید از نظر گرامری صحیح باشد. اشتباهات املایی یا دستوری می‌تواند نشان دهنده عطر تقلبی باشد. قانون می‌گوید که برچسب باید اجزای اصلی و لیست آلرژن‌ها، بارکد، شماره بچ و شماره ردیابی، محتوای الکل، نماد بسته‌بندی زیست محیطی (دو فلش که یک دایره را تشکیل می‌دهند) را نشان دهد.

 

اطلاعات ناقص و غلط املایی در عطر تقلبی

به دنبال بارکد روی بسته‌بندی باشید. بارکد باید در پایین‌ترین قسمت پشت جعبه قرار گیرد و نه در طرفین.

بررسی کنید که آیا چسب یا نوار اضافی وجود دارد یا خیر. عطر واقعی نباید هیچ گونه چسب آشفته یا چسب اضافی در داخل یا خارج بسته‌بندی داشته باشد.

بطری را به دقت بررسی کنید تا درز نداشته باشد، یک تکه کار شده و صاف باشد و کاملا با طرح اصلی مطابقت داشته باشد. درب افشانه عطر باید در مرکز قرار داشته باشد و به خوبی جا بیفتد. اگر لوله افشانه در بطری خم شده باشد یا بیش از حد طولانی باشد، می‌تواند نشانه عطر تقلبی باشد.

بطری را لمس کنید. عطرهای واقعی، بطری صاف و صیقلی دارند در حالی که بطری‌های بدلی اغلب کمی زبر هستند و معمولاً بد ساخته می‌شوند. بطری‌های عطر باکیفیت دارای درپوش‌های محکمی ‌هستند که ضد ریزش است. توجه داشته باشید که طراح‌های عطر، بطری را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عطر در نظر می‌گیرند، بنابراین بطری باید از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

 

نکته چهارم : رایحه عطر

زمانی باید عطر را آزمایش کنید که بسته‌بندی را بررسی کرده و رایحه را از قبل آنالیز کرده باشید. هنگامی‌که تمام جنبه‌های عطر را به طور کامل بررسی کردید، آن را روی پوست خود بمالید و به بوی آن در طول روز توجه کنید. لایه‌ها را بشناسید عطرهای اصیل دارای سه لایه رایحه هستند که به مرور زمان خود را نشان می‌دهند که شامل نت‌های بالایی، میانی و پایه است. این پیچیدگی، تنوع و چند بعدی بودن رایحه را تضمین می‌کند و اجازه می‌دهد رایحه از استفاده اولیه تا زمان جذب کامل به پوست تغییر کند.
عطرهای تقلبی دارای یک لایه رایحه خواهند بود و اغلب پس از مدت کوتاهی از استفاده، بوی “خاموش” خواهند داشت. در استفاده از عطر اصل، باید در طول روز متوجه ریزش نت‌های بالایی، در حالی که رایحه میانی و پایه خود را نشان می‌دهند، باشید. یک عطر تقلبی اغلب فقط برای چند ساعت بوی بالای خود را حفظ می‌کند. مراقب باشید، زیرا اغلب عطرهای تقلبی با مواد اولیه مرغوب ساخته نمی‌شوند و می‌توانند مضر، ‌آلرژی‌زا و حتی سمی باشند، عدم رعایت قوانین و از همه مهم‌تر، عدم انجام بررسی‌های لازم، باعث بروز این مشکل شده است.

تست رایحه عطر تقلبی

نکته پنجم: بررسی کامل

از قبل در مورد عطر تحقیق کنید. وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات کافی در مورد بسته‌بندی، بطری و محل قرارگیری بارکد ارائه کرده اند یا خیر. از فروشگاه‌ها دیدن کنید تا ببینید که بطری و بسته‌های سلفون روی عطرهای اصیل چگونه‌اند، تا دید خوبی از آنچه باید انتظار داشته باشید، پیدا کنید.
سری ساخت و شماره سریال را بررسی کنید. عطر اصیل تمام این اعداد را روی بسته‌بندی خود دارد که می‌توان از آن‌ها برای تأیید اصالت کالا به طور مستقل استفاده کرد. با سازنده مشورت کنید تا ببینید آیا اعداد با شماره تولید آن‌ها مطابقت دارند یا خیر.

بارکد و اصالت کالا

عطرهای تقلبی در ابتدا بوی مشابهی خواهند داشت، اما معمولاً متوجه خواهید شد که عطرهای معتبر از نظر ماندگاری و اثربخشی بیشتر از عطرهای تقلبی خود دوام می‌آورند که باعث می‌شود در درازمدت ارزش بیشتری داشته باشند. بطری‌ عطرهای معتبر باید بوی خود را از شش تا 18 ماه حفظ کنند.

حرف آخر

عطرهای تقلبی از معروف‌ترین عطرها، کپی می‌کنند و بنابراین مشمول نقض حق چاپ و پیگرد قانونی یا جریمه می‌شوند. در فرایند تولید و خرید عطر تقلبی، ممکن است خریدار نیز مشمول جریمه شود؛ برای جلوگیری از هر گونه مشکل، از یک وب سایت معتبر خرید کنید و بررسی کنید که برند در یک فروشگاه معتبر توزیع شده باشد.

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.