dabika mag2

نحوه انتخاب و استفاده از کانسیلر

1401-12-01
5:12 ب.ظ

انتخاب بهترین کانسیلر به نیازهای پوستی و رنگ پوستتان بستگی دارد. این راهنمای خرید را تا آخر دنبال کنید تا کانسیلری که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، انتخاب کنید.

1. نگرانی‌های مراقبت از پوست خود را مشخص کنید.

اینکه آیا باید از کانسیلرهای رنگ پوست استفاده کنید یا اصلاح‌کننده رنگ، بستگی به نگرانی‌های پوست شما دارد. اگر می‌خواهید قرمزی پوست خود را به حداقل برسانید، کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ را انتخاب کنید. این نوع کانسیلرها از قوانین چرخه رنگ پیروی می‌کنند، بنابراین کانسیلری را انتخاب کنید که مخالف رنگ پوستی باشد که می‌خواهید بپوشانید.

نارنجی و زرد در چرخه رنگ، متضاد آبی و بنفش هستند، بنابراین کانسیلرهایی در این سایه‌ها به روشن شدن و پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کنند. برای پوست‌های تیره‌تر، کانسیلر نارنجی را امتحان کنید و کانسیلر زرد را برای پوشاندن حلقه‌های زیر چشم با رنگ‌ پوست‌های روشن‌تر انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر پوشاندن لکه یا پوشش کامل، نگرانی اصلی شما در مراقبت از پوست است، کانسیلری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

2. رنگ پوست خود را مشخص کنید.

سه ته رنگ وجود دارد: گرم، سرد و خنثی. رنگ‌های پوستی با ته رنگ گرم، دارای رگ‌های آبی با ته رنگ سبز هستند، در حالی که رنگ‌های پوستی با ته رنگ سرد دارای رگ‌های آبی با ته رنگ بنفش هستند. اگر پوست شما ته رنگ خنثی دارد، رگ‌های شما ترکیبی از سبز و بنفش به نظر می‌رسند. کانسیلرها، از رنگ‌های مختلف برای هماهنگی با رنگ پوست گرم، سرد و خنثی استفاده می‌کنند، بنابراین شناسایی رنگ‌های طبیعی می‌تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب کانسیلر کمک کند.

3. کانسیلر را روی گونه تست کنید.

آرایشگران پیشنهاد می‌کنند سایه‌های مختلف کانسیلر را با تست در امتداد گونه و خط فک خود امتحان کنید. استفاده از مقدار کمی ‌از هر کانسیلر روی صورت بهترین راه برای تعیین رنگ آن است، اما گزینه دیگر این است که هر سایه را به داخل مچ دست خود بزنید. همانطور که محصول را روی پوست خود ماساژ می‌دهید، به نحوه هماهنگی کانسیلر با صورت و گردن در زیر نور طبیعی نگاه کنید، زیرا نور مصنوعی می‌تواند شما را گمراه کند. این به شما کمک می‌کند سایه کانسیلری را انتخاب کنید که به بهترین شکل، رنگ طبیعی پوست شما را دارد.

 

4. کانسیلر زیر چشم را یک درجه روشن‌تر انتخاب کنید.

در حالی که کانسیلر برای نواحی عمومی‌‌ صورت، باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، کانسیلر زیر چشم باید یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی شما باشد. استفاده از کانسیلر روشن‌تر برای دور چشم به پوشاندن حلقه‌های زیر چشم کمک کرده و جلوه‌ی زیبایی ایجاد می‌کند.

 

نحوه استفاده از کانسیلر

با پوست تمیز شروع کنید

پوست تمیز قانون اساسی و مهم‌ترین بخش مراقبت از پوست یا روتین آرایشی است. قبل از استفاده از هر گونه آرایشی روی صورت خود، باید مطمئن شوید که پوست شما به درستی تمیز و مرطوب شده است. با یک شوینده ملایم صورت بشویید، خشک کنید و تمام سرم‌ها و مرطوب کننده‌های خود را بمالید.

پرایمر آرایشی بزنید

برای اطمینان از ماندگاری آرایش شما در طول روز (مخصوصا در روزهای گرم تابستان)، سعی کنید قبل از بقیه آرایش، از پرایمر استفاده کنید. گزینه‌های زیادی از پرایمرهای مرطوب کننده برای کسانی که پوست خشک یا حساس دارند یا پرایمرهای بدون چربی برای کسانی که پوستشان چرب است، وجود دارد. با استفاده از انگشتان، پرایمر را روی پوست ماساژ دهید.

از یک کرم پایه استفاده کنید

بعد از پرایمر، از مرطوب کننده رنگی، کرم پودر، BB یا CC کرم استفاده کنید. اگر پایه انتخابی شما کرم پودر است، برای حلقه‌های زیر چشم ابتدا از کانسیلر و سپس کرم پودر استفاده کنید. برای پوشاندن لکه‌ها و جوش‌ها، ابتدا کرم پودر را بمالید همچنین کانسیلر را می‌توان در زیر کرم پودر نیز زد.

پوست را آماده کنید

بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از کانسیلر، ناحیه زیر چشم را هیدراته کنید. از یک کرم دور چشم مؤثر اما ملایم استفاده کنید. آبرسانی پوست حساس دور چشم نه تنها به کاهش خطوط کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کانسیلر شما بهتر بماند. در غیر این صورت، پوست شما رطوبت کانسیلر را جذب می‌کند و باقی مانده‌های پودری نه چندان جذابی در زیر چشم باقی می‌گذارد.

 

 

انتخاب کانسیلر

رنگ مناسب را پیدا کنید

بهتر است از کانسیلر اصلی خود برای پنهان کردن حلقه‌های تیره زیر چشم استفاده نکنید. در عوض، یک “کانسیلر زیر چشم” را انتخاب کنید که به طور خاص برای پوشاندن لکه‌های تیره طراحی شده است. اینها با روشن کردن نواحی تیره زیر چشم عمل می‌کنند و برای استتار قرمزی یا لک استفاده نمی‌شوند.

کانسیلر را اعمال کنید

در مورد کانسیلر زیاده روی نکنید. لایه به لایه بمالید و  هر لایه را با ضربه ملایم با نوک انگشتان خود روی ناحیه کار شده مخلوط کنید. این کار را با زدن چند نقطه کانسیلر زیر چشم نزدیک به مژه‌ها و یک نقطه به گوشه داخلی چشم انجام دهید. اگر از انگشتان خود استفاده می‌کنید، از انگشت میانی خود برای ضربه زدن به کانسیلر استفاده کنید تا به خوبی ترکیب شود.
کانسیلر را روی سایر نقاط ناهموار صورت – از جمله چانه، و در صورت نیاز اطراف بینی و دهان بمالید و در صورت نیاز به پوشش بیشتر، یک لایه دیگر اضافه کنید.

 

کانسیلر یا کرم پودر، کدام را اول روی پوست بزنیم؟

خب، پاسخ ساده است. همیشه بهتر است قبل از استفاده از کانسیلر، کرم پودر خود را به طور کامل بمالید. اما، اگر قصد دارید به پوشش کامل برسید، یک مرحله قبل از کرم‌پودر وجود دارد و آن زمانی است که کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ وارد روتین آرایش می‌شوند. هنگامی‌که رنگ را اصلاح کردید، به آرامی‌کرم پودر و سپس کانسیلر خود را با استفاده از یک اسفنج آرایشی روی پوستتان فیکس کنید. فیکس کردن آرایش این اطمینان را می‌دهد که کانسیلر اصلاح کننده رنگ شما در جای خود باقی مانده است. به خاطر داشته باشید که ممکن است کانسیلر کم هم زیاد باشد، بنابراین از مقدار کمی ‌‌کانسیلر تصحیح کننده فقط در جایی که به آن نیاز دارید استفاده کنید. می‌توانید آرایش خود را با استفاده از پودر فشرده تنظیم کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.