dabika mag2

عطرتو ماندگار کن

1401-09-17
9:58 ق.ظ

در صورتی که ماندگاری عطرتان پایین است ممکن است به دو دلیل باشد: اول اینکه شما عطر خود را به درستی استفاده نمی‌کنید. در مورد دوم ممکن است عطرتان در محل مناسبی نگهداری نمی‌شود. اکثر مردم نمی‌دانند که روش‌هایی برای استفاده بهتر از عطر وجود دارد، که بسیاری از آنها ماندگاری عطر را طولانی‌تر می‌کنند. اگر عطر خود را در حمام یا در فضای گرم و مرطوب نگهداری می‌کنید، باید منتظر کاهش ماندگاری و یا حتی تغییر بوی عطرتان باشید.
در اینجا ما چند نکته و بهترین روش برای استفاده حداکثری از عطرتان را بررسی می‌کنیم و در مقاله‌ی دیگری به بررسی بهترین مکان‌ها برای نگهداری عطر می‌پردازیم.

چگونه ماندگاری عطر خود را بیشتر کنیم

برای افزایش ماندگاری عطرتان، تا جایی که می‌توانید از قوانین زیر پیروی کنید.

روی نقاط نبض، عطر بزنید

در واقع یک دلیل کاربردی وجود دارد که چرا ما تمایل داریم عطر را روی نقاط نبض خود بزنیم (مانند قسمت داخلی مچ دست و آرنج، پشت گوش، گردن، پشت زانو و غیره) پوست در این نقاط نازک‌تر است، یعنی به خون و گرمای بدن شما نزدیک‌تر است. با گرم شدن عطر، فرآیند رایحه آغاز می‌شود. گرما به پخش عطر کمک می‌کند . عطر به گرما واکنش نشان می‌دهد و استفاده از آن روی نقاط نبض می‌تواند به آزاد شدن عطر در طول روز کمک کند. سعی کنید عطر را بر روی پوست در ناحیه‌های پشت گردن، داخل آرنج، مچ دست یا پشت زانو خود را بپاشید.

روی نقاط نبض عطر بزنید

مچ دست خود را به هم مالش ندهید.

هنگامی‌که عطر را روی نقاط نبض خود می‌زنید، ممکن است غریزی به نظر برسد که مچ دست یا آرنج خود را به هم بمالید تا عطر را پخش کنید. سعی کنید به جای ایجاد مالش دو دست، مچ دست خود را به هم بزنید. همچنین می‌توانید مچ دست خود را روی بازو، گردن یا هر جایی که می‌خواهید عطری را بدون اینکه ماندگاری آن را مختل کنید، بمالید. مالیدن مچ دست به هم مواد شیمیایی را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود نت‌های بالایی سریع‌تر شکسته شوند. اگر نمی‌توانید عطر خود را اسپری کنید، به آرامی ‌آن را روی پوست خود بمالید.

مچ دستتان را به هم نمالید

بعد از حمام کردن، عطرتان را اسپری کنید.

بلافاصله بعد از حمام عطرتان را اسپری کنید، زیرا بخار و گرما به باز شدن عطر کمک می‌کند. وقتی از حمام بیرون می‌آیید، دمای پوست و بدنتان بالاست و همانطور که گفته شد گرما به پخش عطر کمک می‌کند. علاوه بر این، پوست شما تمیز و عاری از عرق و چربی اضافی است که می‌تواند عطر را از بین ببرد. منافذ شما باز هستند و پوست شما به طور طبیعی از آب هیدراته شده – و پوست هیدراته شده رایحه خود را حفظ می‌کند. البته، بهتر است در حالی که پوستتان خیس است روی آن عطر نپاشید. اول خشک کنید، بدن خود را با یک مرطوب‌کننده بپوشانید، سپس کمی‌ عطر اسپری کنید. شما با این زیرسازی، پوستی تمیز و هیدراته دارید. از پوستی که به تازگی از حمام بیرون آمده، برای نگه‌داشتن رایحه عطر استفاده کنید.

عطر را روی موهایتان نیز اسپری کنید.

اگر تا به حال به طور تصادفی عطر را روی موهای خود اسپری کرده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که عطر بسیار طولانی‌تر از آن روی پوست شما باقی می‌ماند. نباید موهای خود را کاملاً با عطر آغشته کنید (ممکن است به طور بالقوه آسیب رسان باشد)، یک عطرپاشی سبک، حرکتی هوشمندانه است. اگر می‌خواهید عطر بیشتری در موهای خود داشته باشید، می‌توانید آن را روی برس خود اسپری و روی موهای خشک بمالید. مستقیماً روی موهای خود اسپری نکنید، زیرا الکل موجود در بسیاری از عطرها می‌تواند باعث آسیب شود.

عطر را روی موها هم اسپری کنید

قبل از استفاده مقدار کمی ‌از وازلین را به نقاط نبض خود بمالید.

اگر به ماندگاری عطر خود در طول روز نیاز دارید، مقدار کمی ‌وازلین را قبل از استفاده روی نقاط نبض خود بمالید. این لایه به عنوان یک قفل مرطوب کننده اضافی برای عطر عمل کرده و به ماندگاری آن کمک می‌کند.

پوست خود را هیدراته نگه دارید.

پوست هیدراته و مرطوب، مدت طولانی‌تری عطر را حفظ می‌کند. قبل از استفاده (یا استفاده مجدد) از عطر خود، پوست خود را با لوسیون یا کرم، مرطوب کنید. فرمولاسیون‌های بدون اسانس ایده‌آل هستند، اما اگر می‌خواهید رایحه‌های خود را با هم ترکیب کنید، می‌توانید از یک مرطوب کننده معطر استفاده کنید.

 

پوست هیدراته

عطرهای خود را لایه بندی کنید.

اگر روغن بدن و یا لوسیون معطر دارید، استفاده از آن‌ها در زیر عطرتان می‌تواند رایحه عطر شما را تقویت کند و پوست شما را هیدراته نگه دارد، که ذاتا باعث ماندگاری هر دو رایحه می‌شود. حتی برخی از برندها به همین دلیل روغن بدن و عطر را ارائه می‌دهند، اما همیشه می‌توانید محصولات جداگانه‌ای را با رایحه‌هایی انتخاب کنید که به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند.

روی لباس اسپری کنید.

هنگام استفاده از ادوپرفیوم، آن را روی لباس‌های خود را اسپری کنید، نه پوست. زیرا عرق و روغن‌های طبیعی پوست شما می‌توانند در طول روز جمع شوند و رایحه را از بین ببرند. آیا تا به حال روی یک پلیور عطر زده‌اید تا متوجه شوید که هنوز بوی عطر هفته گذشته را دارد، یا روسری یکی از دوستانتان را قرض گرفته‌اید و متوجه رایحه عطر آن شده‌اید؟ پارچه‌ها عطر و خاطرات مرتبط با آن را حفظ می‌کنند.

عطر را روی لباس اسپری کنید

عطر با غلظت بالا بخرید.

برخی از عطرها به طور طبیعی ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند، هم روی پوست و هم در بطری. عطر و ادکلن در غلظت‌های مختلف فروخته می‌شوند، به این معنی که نسبت روغن معطر به الکل متفاوت است. اساساً، عطر زمانی که با هوا، گرما و نور خورشید تعامل می‌کند دچار تحلیل ماندگاری رایحه می‌شود، و اگر الکل‌ها و تثبیت‌کننده‌های زیادی در فرمول وجود نداشته باشد تا آن را تازه نگه دارد، این فرآیند می‌تواند سریع‌تر اتفاق بیفتد. نمی‌توانید ماندگاری عطر را زیاد افزایش دهید، اما می‌توانید با نگهداری آن در مکانی خنک و دور از نور خورشید عطرتان را از تخریب محافظت کنید.

نت‌های پایه را بررسی کنید.

همه نت‌های پایه ماندگاری بیشتری خواهند داشت. وانیل، نت‌های چوبی، چوب صندل، چوب سدر و هر چیزی از این قبیل روی پوست ماندگاری بیشتری خواهد داشت. در حالی که نت‌های بالایی گل‌ها و مرکبات سریع‌تر از بین می‌روند. با این حال، اگر عطری با رایحه گلی دارید، بدانید که ممکن است به اندازه عطری با نت‌های قوی ماندگار نباشد.
اگر مطمئن نیستید که چه نت‌هایی در عطر انتخابی شما قوی‌تر هستند، می‌توانید هرم بویایی آن را چک کنید. این را معمولاً می‌توان به صورت آنلاین یا در توضیحات محصول یافت. با استفاده از این نکات می‌توانید عطر خود را تا حد ممکن شناسایی کنید. این فرآیند را با خرید نوع مناسب عطر برای نیازهای خود شروع کنید. سپس آن را به درستی نگهداری کنید و از انجام هر کاری که ممکن است باعث تجزیه عطر شود خودداری کنید. اگر از بهترین روش‌های کاربردی عطر استفاده می‌کنید، بدانید که بیشترین بهره را از بوی عطر خود می‌برید.

چرخه رایحه عطرها

عطر خود را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

عطر می‌تواند در نوسان دما یا رطوبت تجزیه شود. به جای اینکه عطرهای خود را در حمام نگهداری کنید، آن را در یک کشوی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید. یخچال هم می‌تواند گزینه مناسبی برای نگهداری عطر باشد.

شیشه عطر خود را تکان ندهید.

تکان دادن عطر می‌تواند به هوا اجازه دهد که طول عمر آن را کوتاه کند.

نکات مهم در نگهداری عطر

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.