dabika mag2

راه‌هایی برای خشک‌کردن سریع‌تر لاک

1402-01-25
9:20 ب.ظ

داشتن ناخن‌ مرتب با لاک شفاف یا رنگی، می‌تواند احساس خوبی ایجاد کند. در حالی که ممکن است 10 تا 15 دقیقه طول بکشد تا لاک به طور کامل روی ناخن ثابت شود، برخی از روش‌ها وجود دارد که می‌توانید برای سریعتر شدن این فرآیند امتحان کنید.
اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان سریع‌تر خشک شوند، دست خود را به اطراف تکان ندهید، زیرا ممکن است لاک یکدست روی ناخن باقی نماند. برخی از متخصصان ناخن ادعا می‌کنند که لاک حتی پس از خشک شدن، به مدت 12 ساعت یا بیشتر زمان می‌برد تا به طور کامل فیکس شود. حتی روز بعد از زدن لاک ، از لاکتان مراقبت کنید. برای ماندگاری بیشتر مانیکور، هر دو یا سه روز یکبار روی آن‌ها یک لایه نازک از تاپ کوت بزنید.

 

 

 

در ادامه نکات و ترفندهایی را برای خشک شدن سریع لاک، می‌خوانیم:

رنگ خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر وقتتان کم است و نیاز دارید که لاک ناخن‌هایتان سریع خشک شوند، انتخاب رنگ مناسب می‌تواند بسیار مهم باشد. در این مورد، انتخاب رنگ روشن‌تر یا حتی رنگ شفاف یا متالیک بهترین گزینه است زیرا با لایه‌های کمتر، سریع‌تر خشک می‌شوند. برای رنگ‌های تیره‌تر گاهی اوقات باید چندین لایه لاک بزنید که باعث دیر خشک شدن آن می‌شوند. همچنین با انتخاب یک رنگ روشن، احتمالاً به اصلاح کمتری نیاز خواهید داشت.

لایه‌های نازکی از لاک بزنید

مهم‌ترین قانون هنگام لاک زدن این است که لایه‌های نازکی از آن را بزنید. اگر با لایه‌های ضخیم این کار را انجام دهید، خشک شدن آن بیشتر طول می‌کشد. مراقب باشید که چه مقدار لاک روی براش آن وجود دارد و قبل از رنگ کردن ناخن، لاک اضافی را بگیرید. ممکن است به نظر برسد که فرآیند را کند می‌کند، اما تفاوت زیادی در سریعتر کردن زمان خشک شدن کلی آن ایجاد می‌کند.

زمان بدهید لایه‌ها خشک شوند

همه ما این اشتباه را مرتکب شده‌ایم که عجله داشته‌ایم که فقط لایه به لایه لاک بزنیم. صبر نکردن برای خشک شدن لایه قبلی، می‌تواند زمان خشک‌شدن کلی را افزایش دهد. بسته به نوع لاک بین 2-5 دقیقه بین لایه‌های لاک‌ صبر کنید تا یکدست خشک شود.

از سشوار استفاده کنید

در سالن‌ها برای خشک شدن سریع لاک از نوعی پنکه  استفاده می‌کنند، اما اگر در خانه لاک می‌زنید، یک سشوار با دمای خنک نیز به همان خوبی این کار را می‌کند. هنگام خشک کردن لاک، از دمای خنک سشوار استفاده کنید. هوای گرم می‌تواند باعث ایجاد حباب شده و از خشک‌شدن لاک جلوگیری کند. هوای خنک را با فاصله از ناخن‌های خود، به مدت حدود یک دقیقه نگه دارید سپس به آرامی ‌تست کنید تا ببینید خشک شده‌اند یا خیر. به یاد داشته باشید که تنظیمات خود را روی دمای خنک و سرعت پایین نگه دارید.

آب سرد

دمای سرد به فرآیند خشک شدن سریع لاک کمک می‌کند. قبل از شروع به لاک‌زدن ناخن‌ها، یک کاسه را با تکه‌های یخ و آب سرد پر کنید. پس از لاک زدن، یکی دو دقیقه صبر کنید تا لاک خودش را بگیرد. سپس به آرامی‌ ناخن‌های خود را برای حدود یک دقیقه در آب فرو کنید.

استفاده از قطره یا روکش مخصوص

استفاده از یک لایه رویی با خشک‌شدن سریع یا قطره‌هایی که سریع خشک می‌شوند واقعاً زمان خشک‌شدن لاک را کاهش می‌دهد.این قطره‌ها بدون از بین‌بردن لایه رنگی، عمل می‌کنند. خوشبختانه انواع مختلفی از این محصولات در داروخانه در دسترس هستند تا بتوانیم سریع و به راحتی ناخن‌های خود را در خانه لاک بزنیم.

لاک با ویژگی خشک شدن سریع

لاک ناخن با خشک شدن سریع باید یکی از بهترین اختراعات برای دوستداران مانیکور باشد. بسیاری از برندها لاک‌های ناخن که سریع خشک می‌شوند را عرضه کرده‌اند که به معنای واقعی کلمه پس از خشک شدن لاک نیازی به مراحل اضافی ندارند. فقط ناخن‌هایتان را لاک بزنید و از سرعت خشک‌شدن آنها شگفت‌زده شوید. هنگام استفاده از این مدل لاک‌ها، همیشه که درب آن محکم ببندید، در غیر این صورت ممکن است کل لاک خشک شود.

روی ناخن‌ها روغن بچکانید

یکی دیگر از ترفندهای قدیمی، استفاده از روغن برای کم کردن زمان خشک شدن لاک است. روغن زیتون یا حتی روغن بچه در خشک‌شدن لاک و هیدراته کردن ناخن‌ها موثر است. هنگامی‌ که لاکتان کمی‌ جا افتاد، یک لایه روغن روی آن بمالید. 2 تا 3 دقیقه صبر کنید، به آرامی‌ ضربه بزنید تا لاک را تست کنید.

از اسپری استفاده کنید

می‌توانید یک اسپری خشک‌کننده ناخن را از داروخانه تهیه کنید که به لاک‌تان کمک می‌کند تا سریعاً سفت شود. اما اگر مقداری اسپری مو در خانه دارید، به ناخن‌هایتان اسپری بزنید. این کار نیز به خشک شدن سریع لاک ناخن کمک می‌کند. با این حال، به یاد داشته باشید که مانند یک اسپری خشک کننده ناخن، فقط لایه بالایی لاک را سفت می‌کند، نه لایه پایه زیر. بنابراین در حالی که می‌توانید به طور معمول روز خود را ادامه دهید، مراقب باشید تا به ناخن‌هایتان تا زمانی که کاملا سفت نشده است، ضربه نزنید.

 

 

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.