dabika mag2

انتخاب کرم دور چشم

1401-10-19
12:16 ق.ظ

پوست اطراف چشم نازک‌تر و حساس‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است، غدد چربی کمی ‌برای آبرسانی دارد، و هر روز در معرض ساعت‌ها حرکات کوچک و حالات صورت است و اغلب اولین جایی است که نشانه‌های پیری در آن دیده می‌شود. ممکن است بپرسید: واقعا به کرم دور چشم نیاز دارم؟ قطعا بله، پوست اطراف چشم نازک، ظریف و بسیار متفاوت از بقیه پوست صورت است. به محصولی نیاز دارد که به طور خاص برای رفع مشکلاتی که بیشتر در اطراف چشم مشاهده می‌شود، مانند حلقه‌های تیره، پف و خطوط ریز، فرموله شده باشد.

رفع پف و تیرگی زیرچشم
هنگام استفاده از کرم دور چشم باید مراقبت و توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این مقاله بررسی می‌کنیم که در فرمول کرم دور چشم به دنبال چه چیزی باشید تا نگرانی‌های خاص زیر چشم خود را رفع کنید، و چگونه از آن بهترین نتیجه را بگیرید.
این ناحیه حساس، به نگهداری خاصی نیاز دارد و کرم‌های دور چشم این کار را انجام می‌دهند. آنها برای هدف قرار دادن مشکلات پوست ظریف اطراف چشم، رطوبت رسانی و محافظت از پوست فرموله شده‌اند. کرم‌های دور چشم می‌توانند پف‌کردگی و رنگ تیره حلقه چشم را کاهش دهند و در عین حال این ناحیه را تغذیه و انعطاف‌پذیر نگه دارند.

 

چه موادی را باید در کرم دور چشم خود جستجو کنید

کرم‌های دور چشم می‌توانند به کاهش پف و خطوط پنجه کلاغی کمک کنند، حلقه‌های تیره چشم را روشن‌تر کنند و صورت را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهند. برخی از فرمول‌ها برای رفع یکی از این نگرانی‌ها طراحی شده اند، محصولاتی نیز هستند که چند مورد را با هم انجام می‌دهند. در اینجا برخی از موادی که باید هنگام خرید کرم دور چشم به دنبال آنها باشید آورده شده است:

  • کافئین ظاهر خسته پوست را بهبود داده و سیاهی و پف را کاهش می‌دهد.
  • پپتیدها، اسیدهای آمینه‌ای هستند که پروتئین‌هایی مانند کلاژن و الاستین را تشکیل می‌دهند که پوست ما به آن نیاز دارد.
  • چای سبز ناحیه آسیب پذیر زیر چشم را تسکین و محافظت می‌کند و ظاهر آن را شاداب نگه می‌دارد.
  • ویتامین C ظاهر لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد، رنگ پوست را یکدست و پوست را درخشان می‌کند.
  • هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و باعث شادابی و انعطاف پذیری پوست می‌شود.
  • آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده، خنک کننده و آبرسانی است.
  • اسکوآلن یک آبرسان درجه یک است که از سبوم ما تقلید می‌کند تا اثری شاداب کننده ایجاد کند.
  • رتینول به حجیم شدن و سفت شدن پوست کمک می‌کند و در عین حال باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.
  • ویتامین B3 از حفظ رطوبت و یکنواختی رنگ پوست پشتیبانی می‌کند.

 

کاربرد مواد مورد استفاده در کرم دور چشم

در اینجا نکات و ترفندهای بیشتری وجود دارد:

چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا بهترین استفاده را از کرم دور چشم خود ببرید.

  • با پوست دور چشمتان بسیار ملایم باشید. از یک لمس ظریف استفاده کنید، در غیر این صورت، می‌توانید پوست خود را ملتهب کنید.
  • به آن زمان دهید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، اجازه دهید کرم دور چشمتان جذب شود.
  • روتین خود را ثابت نگه دارید. تمام سعی خود را بکنید که یک روز را از دست ندهید و مطمئن شوید که کرم دور چشم خود را صبح و شب استفاده می‌کنید. این تنها راهی است که می‌توانید نتایج چشمگیری دریافت کنید.
  • کرم دورچشم خود را خنک نگه دارید. اگر فرمولاسیون اجازه می‌دهد، سعی کنید کرم دور چشم خود را در یخچال نگهداری کنید. دمای سردتر می‌تواند به طراوت، رفع پف چشم و تسکین چشم‌های خسته کمک کند.

ضربه به ناحیه دور چشم با انگشت حلقه

مزایای کرم دور چشم

حتی اگر فکر نمی‌کنید هنوز به استفاده از کرم دورچشم نیاز دارید، استفاده از آن یک اقدام پیشگیرانه هوشمند برای حفظ شادابی و انعطاف پذیری پوست است. در اینجا ده مورد از مزایایی که با استفاده مداوم از کرم دور چشم به دست خواهید آورد، ذکر شده است:

  1. جلوگیری از علائم رایج پیری
    پوست کدر، خسته و شل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، اما دو عامل اصلی، کم‌آبی بدن و استرس‌های محیطی باعث ایجاد آن هستند. یک کرم دور چشم طبیعی مملو از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مرطوب کننده است که می‌تواند به دور نگه داشتن این عوامل کمک کند.
  2. کاهش خطوط و چین و چروک
    یکی دیگر از مواردی که آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و آب‌رسان‌ها به آن کمک می‌کنند، صاف کردن و احیای پوست و در نتیجه کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط است.
  3. به حداقل رساندن ظاهر پف‌کردگی
    پف کردگی ناشی از تجمع مایعات، می‌تواند ناشی از مواردی مانند کم خوابی، آلرژی و افزایش سن باشد. بهترین کرم‌های دور چشم دارای موادی هستند که این علائم قابل مشاهده را کاهش می‌دهند.
  4. کاهش ظاهر حلقه‌های سیاه
    کرم‌های دور چشم طبیعی پر از مواد گیاهی مفید هستند که تغییر رنگ را به حداقل می‌رسانند و به پوست شما شادابی می‌دهند.
  5. هیدراتاسیون مناسب
    پوست نازک اطراف چشم به نوع خاصی از آبرسانی نیاز دارد که کرم دور چشم آن را فراهم می‌کند. این کار را فقط با غلظت مناسب از مواد انجام می‌دهد که باعث تحریک پوست و خشک شدن بیشتر آن نمی‌شود.
  6. زیرسازی آرایش
    کرم‌های دور چشم برای صاف کردن و کاهش ظاهر لکه‌های تیره و پف‌کردگی بسیار عالی عمل می‌کنند. این کمک می‌کند تا کانسیلر یکنواخت‌تر اعمال شود و از ایجاد خطوط در طول روز جلوگیری می‌کند.
  7. تقویت و محافظت پوست ظریف دور چشم
    پوست نازک زیر چشم نسبت به سایر قسمت‌های صورت آسیب‌پذیرتر و مستعد تحریک توسط محرک‌ها است. کرم‌های دور چشم دارای ترکیباتی هستند که به طور خاص این را هدف قرار می‌دهند تا انعطاف‌پذیری را به ناحیه اضافه کنند.

مزایای کرم دور چشم

افراد به طور معمول با حلقه‌های سیاه، پف، پوست خسته یا شل درگیرند و یا به دنبال پیشگیری و مبارزه با علائم پیری هستند. کرم‌های دور چشم راهی عالی برای پیشگیری و مبارزه با علائم پیری و کاهش ویژگی‌های نامطلوب ظاهری در دور چشم به دلیل خستگی و افزایش سن هستند. هنگامی‌که کرم‌های دور چشم با محصولات مراقبت از پوست، یک رژیم غذایی سالم، آب و خواب مناسب و کرم ضد آفتاب ترکیب شوند، هیچ چیز نمی‌تواند شما را از داشتن احساس شادابی و ظاهر زیبا باز دارد.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

مرحله اول: مقداری به اندازه نخود را روی انگشت حلقه خود بمالید.
کرم‌های دور چشم فوق‌العاده غنی هستند، بنابراین، اندازه یک نخود از این کرم برای هر دو چشم کافی است. برای کرم‌زدن به این ناحیه ظریف، از انگشت حلقه خود استفاده کنید زیرا به طور طبیعی، سبک‌ترین لمس را دارد. نباید فشار زیادی به پوست وارد کنید.

مرحله دوم: نقاط کوچکی را از گوشه داخلی زیر چشم خودت به استخوان ابرو بزنید.
از گوشه داخلی زیر چشم خود شروع کنید و نقاط کوچک را به صورت نیم دایره تا استخوان ابرو بزنید. به آرامی‌ روی آن الگوی نیم دایره ضربه بزنید تا گردش خون تحریک شود و محصول کاملا جذب شود. در حین انجام این کار مطمئن شوید که پوستتان را نمی‌کشید.
به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از تحریک زیاد به چشم نزدیک نشوید. به برچسب محصول دقت کنید، ممکن است به شما بگوید که از استفاده روی پلک یا نزدیک آن خودداری کنید.

مرحله سوم: 2 دقیقه صبر کنید تا کرم کاملا جذب شود.

مرحله چهارم: بقیه محصولات مراقبت از پوست و آرایش خود را بمالید.
سعی کنید از کرم دور چشم در حجم زیاد استفاده نکنید. در غیر این صورت، ممکن است کرم وارد چشم شما شده و باعث سوزش شود. همچنین استفاده از کرم دور چشم روی پلک‌ها توصیه نمی‌شود، مگر اینکه دستورالعمل‌ها بیان کنند که انجام این کار بی‌خطر است.
به طور کلی، کرم دور چشم باید قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب در روز استفاده شود. این به این دلیل است که کرم دور چشم معمولا سبک است و فرمول‌های سنگین‌تر باید روی آن زده شود.

مراحل استفاده از کرم دور چشم

نکات بیشتر در مورد نحوه استفاده از کرم دور چشم

علاوه بر استفاده صحیح از کرم دور چشم، نکات زیر را برای مراقبت از پوست چشم رعایت کنید:

  • ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. به آرامی ‌پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید تا گردش خون بهتر شود و پف آن کاهش یابد.
  • قبل از خواب آرایش چشم خود را پاک کنید. از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید که برای دور چشم بی‌خطر است.
  • عینک آفتابی بزنید. از عینکی استفاده کنید که نور ماوراء بنفش A و B (UVA و UVB) را مسدود می‌کند. این کار باعث کاهش خطر چین و چروک چشم و سرطان پوست در این ناحیه می‌شود.
  • کلاه لبه‌دار بپوشید. برای محافظت بیشتر از چشم‌ها و پلک‌های خود از کلاه استفاده کنید. عرض لبه باید حداقل 8 سانتیمتر باشد.

استفاده از کلاه و عینک آفتابی برای محافظت از پوست دور چشم

چه زمانی و چند بار باید کرم دور چشم زد؟

کرم دور چشم را می‌توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد. با این حال، برای زمان‌های مختلف به کرم دور چشم متفاوتی نیاز خواهید داشت.
در صبح از یک فرمول سبک استفاده کنید، زیرا زیر آرایش، شما احساس راحتی بیشتری می‌کنید. برای کاهش خطر چین و چروک به دنبال محصولی با SPF باشید.
هنگامی‌که کرم دور چشم را در شب استفاده می‌کنید، مواد زمان زیادی دارند تا جذب پوست شما شوند. یک کرم غنی‌تر با ترکیبات آبرسان و بدون SPF انتخاب کنید.
زمان ایده آل برای استفاده از این محصول به ترجیحات و اهداف شما بستگی دارد. اما به طور معمول هر 12 ساعت یک بار از کرم دور چشم استفاده کنید.
برای محافظت از این ناحیه، مراقب محصولاتی که در اطراف چشم خود استفاده می‌کنید، باشید. از فرمول‌های مراقبت از پوست و آرایش استفاده کنید که به طور خاص برای پوست اطراف چشم شما ساخته شده است. هرگز از محصولاتی که برای سایر قسمت‌های بدن هستند استفاده نکنید، زیرا ممکن است برای این ناحیه از پوست بیش از حد خشن باشند.

استفاده از کرم دور چشم

و در آخر

برای بهترین نتیجه، صبح و شب از کرم دور چشم خود استفاده کنید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند در طول روز از آن استفاده کنند تا کانسیلر بهتر روی پوست بخوابد. برخی دیگر ترجیح می‌دهند از آن در شب استفاده کنند. در مورد اینکه چگونه این مرحله در روتین شما قرار می‌گیرد، باید کرم دور چشم خود را بعد از پاکسازی و تقویت کننده و قبل از مرطوب کننده یا کرم شب استفاده کنید.

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.