dabika mag2

اضافه‌کردن یک محصول جدید به روتین پوست

1402-01-15
10:50 ب.ظ

بعد از اینکه پوست شما با روتین اصلی سازگار شد، ممکن است از خود بپرسید که چگونه محصولات جدید را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت:

هنگامی‌که به روتین اولیه مراقبت از پوست عادت کردید و پوست شما با محصولاتی که استفاده می‌کنید شاداب‌تر و سالم‌تر شد، می‌توانید شروع به تهیه محصولات دیگری کنید که نگرانی‌های خاص پوست، مانند خطوط ریز چین و چروک، لکه و آکنه را هدف قرار می‌دهند.

محصولات را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید

مثل همیشه، همه چیز از نوع پوست شما شروع می‌شود. خوشبختانه، تشخیص نوع پوست ساده است.
• پوست معمولی، پوستی متعادل و سالم است. منافذ کوچکی دارد و به طور معمول مشکلات عمده پوستی در آن دیده نمی‌شود.
• پوست خشک، اغلب سفت و کشیده شده است. این پوست بیشتر مستعد پوسته پوسته شدن و ظهور خطوط ریز است.
• پوست چرب، مقدار زیادی سبوم تولید می‌کند و ظاهری براق و چرب خواهد داشت که یکی از دلایل اصلی جوش‌ است.
• پوست مختلط پوستی است که گونه‌های خشک یا معمولی اما ناحیه تی(پیشانی، بینی و چانه) چرب دارد.

 

با موارد منع مصرف و مواد فعال آشنا شوید

امروزه خرید کالاهای مرغوب از خارج از کشور برای همه افراد محیا است اما قبل از تهیه آنها، بدانید که محصولات و مواد خاصی وجود دارند که با هم عالی کار می‌کنند و برخی از آنها نباید با هم استفاده شوند. به عنوان مثال: رتینوئیدها و ویتامین C . این دو به تنهایی عالی هستند اما استفاده همزمان از آنها در یک روتین پوستی توصیه نمی‌شود. استفاده از ویتامین C همراه با رتینول، باعث لایه برداری بیش از حد و در نتیجه افزایش حساسیت پوست به آفتاب می‌شود.

شما نیازی به بررسی تمام مواد تشکیل دهنده یک محصول ندارید. فقط اصلی‌ترین آنها را بررسی کنید که معمولاً اولین ترکیباتی هستند که روی بسته بندی ذکر می‌شوند. برای این مورد می‌توانید از کارشناسان سایت دبیکا راهنمایی بخواهید.

 

با نمونه محصول شروع کنید

در صورت امکان، هیج پیشنهاد دریافت نمونه محصول را رد نکنید. نمونه محصول به شما امکان تست محصول بدون هزینه را می‌دهد. اما در صورتی که می‌خواهید کالایی را برای اولین بار و آنلاین بخرید، نظرات کاربران را بررسی کنید.

 

انجام پچ تست را فراموش نکنید

پچ تست می‌تواند به شما بگوید که آیا به یک محصول حساسیت دارید یا خیر، قبل از اینکه خطر تحریک کل صورت خود را با آن، ایجاد کنید. آزمایش یک محصول بر روی بخش کوچکی از پوست، پشت گوش یا داخل آرنج می‌تواند نشان دهد که پوست به یک محصول چه واکنشی نشان می‌دهد. اگر محل تست بعد از 24 ساعت می‌سوزد، دچار خارش یا پوسته پوسته شد، می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما به آن حساسیت دارید، پس سریعا مصرف محصول را متوقف کنید. در حالی که برخی از محصولات مانند رتینوئیدها می‌توانند در اولین استفاده باعث تحریک خفیف شوند، همیشه بهتر است برای هر موردی با یک متخصص مشورت کنید. حتی اگر پوست شما حساس نیست، بهتر است همیشه تست آلرژی (پچ تست) را انجام دهید. ناگفته نماند که نباید محصول جدید را درست قبل از روز مهمی که جلسه کاری دارید یا مهمانی دعوت هستید، امتحان کنید.

 

 

 

هر بار، یک محصول جدید را امتحان کنید

پس از طی مراحل گفته شده، حالا وقت آن است که محصولات مراقبت از پوست جدید را به روتین خود، اضافه کنید. در این مرحله، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که محصولات جدید را تک تک اضافه کنید. اگرچه خرید یک پک مراقبت از پوست کامل می‌تواند گزینه مناسب و منطقی باشد، اما مهم است که محصولات جدید را به تدریج وارد روتین خود کنید. این مهم است زیرا:

• افزودن چندین محصول جدید در یک زمان ممکن است پوست را دچار شوک کند. قبل از معرفی محصول جدید، به پوست فرصت بدهید که به محصول قبلی عادت کرده باشد.

•در صورت بروز واکنش حساسیت، نمی‌توان علت آن را به طور قطعی مشخص کرد.

•اگر پوستتان واکنش بدی نشان داد و نمی‌توانید دلیل آن را بفهمید. باید یک قدم به عقب برگردید و روتین خود را دوباره تنظیم کنید.

به طور کلی توصیه می‌شود سرم‌هایی را که در هر روتین استفاده می‌کنید از دو یا حداکثر 3 عدد بیشتر نشود. بیشتر از آن پوست دیگر نمی‌تواند مواد را جذب کند. سعی کنید سرم‌های خود را به طور متناوب تغییر دهید و برای نتایج موثرتر در روزهای مختلف از آنها استفاده کنید. همچنین گاهی لازم است محصولات مراقبت از پوست خود را مطابق فصل تغییر دهید.

 

 

 

اجازه دهید پوست خود را تنظیم کند

انتقال به یک روتین جدید مراقبت از پوست باید به آرامی‌ انجام شود. هفته‌ای یک بار از محصول جدید استفاده کنید، سپس به تدریج تعداد دفعات را بالا ببرید.

 

چگونه تشخیص دهیم که یک محصول مراقبت از پوست اثر دارد؟

تشخیص اینکه آیا به یک محصول مراقبت از پوست حساسیت دارید یا خیر، معمولاً آسان است. اگر خشکی و پوسته پوسته شدن یا قرمزی و سوزش را تجربه کردید، وقت آن است که استفاده از آن را متوقف کنید، اما تشخیص موثر بودن آن زمان‌بر است. هیچ محصول مراقبت از پوستی جادویی نیست و نتایج هرگز یک شبه به دست نمی‌آیند. معمولاً 3 تا 4 ماه طول می‌کشد تا ارزیابی شود که آیا تغییر مراقبت از پوست برای بهبود ظاهر کلی پوست مؤثر است یا خیر. یک ماه کامل طول می‌کشد تا لایه بالایی پوست، اپیدرم، جایگزین شود. سه تا چهار چرخه برای نشان دادن یک تغییر کیفی در پوست زمان می‌برد.

 

به تغییرات پوست خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تغییرات ظریف می‌توانند به شما بگویند که زمان آن رسیده که استفاده از یک محصول را متوقف کنید. علائمی ‌که نشان می‌دهد باید چیزی را در مراقبت از پوست خود تغییر دهید، می‌تواند خفیف‌تر باشد، زبری، برآمدگی و تیرگی می‌تواند نشانه‌ای باشد که پوست به‌طور مطلوب هیدراته نمی‌شود.

 

 

حرف آخر

روتین خود را به تدریج تغییر دهید و هر بار یک محصول را امتحان کنید. اگر در روتین پوستی از محصولات متنوع استفاده کنید، بدون اینکه بدانید کدام محصولات برای پوست شما موثر و کدام محرک هستند، ممکن است بیشتر باعث تحریک یا جوش شوید.

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.