dabika mag2

آرایشی ماندگار برای تمام روز

1401-10-28
5:08 ب.ظ

اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که تنها بعد از گذشت چند ساعت دیگر آرایشی روی پوستتان باقی نمی‌ماند این مقاله برای شماست. فقط با چند تغییر ساده در روتین آرایش، می‌توانید آرایشی ماندگارتر داشته باشید. قبل از آرایش، پوست خود را آماده کنید و از محصولاتی استفاده کنید که به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می‌کنند. شما همچنین می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از آرایش خود پس از استفاده از آن انجام دهید.

آماده کردن صورت

صورتتان را بشویید. شستن آلودگی، سبوم و آرایش قدیمی ‌به آرایش تازه شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری بر روی پوستتان باقی بماند. اگر روی صورت کثیف، آرایش تازه‌ای انجام دهید، سریعتر پاک شده یا پوسته پوسته می‌شود. صبح قبل از آرایش، صورت خود را بشویید. از صابون‌های خشن برای شستن صورت خود استفاده نکنید، زیرا می‌توانند باعث تحریک و خشکی پوست شوند و در نتیجه آرایش شما ظاهر خوبی نخواهد داشت.

لایه‌برداری

پوست مرده به خصوص با افزایش سن، روی پوست صورت جمع می‌شوند، بنابراین مهم است که در هفته با توجه به نیاز پوستتان، لایه برداری کنید. آرایش کردن روی پوست مرده باعث پوسته پوسته شدن آن در طول روز می‌شود. آرایش روی صورت صاف و لایه برداری شده ظاهر بهتری خواهد داشت.
لایه‌برداری لب‌ها را فراموش نکنید. آنها نیز باید لایه برداری شوند تا رژ لب ساعت‌ها در جای خود بماند.

اسکراب و لایه‌برداری صورت

استفاده از مرطوب‌کننده

برای پوست‌های چرب یک مرطوب‌کننده بدون چربی یا ژل و برای پوست‌های خشک مرطوب کننده قوی‌تر تهیه کنید. برای کوتاه کردن زمان آرایش می‌توانید از مرطوب کننده دارای SPF استفاده کنید. یک مرطوب‌کننده با حداقل SPF 15 برای محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید کافی است. اگر در مکان‌های آفتابی زندگی می‌کنید می‌توانید یک کرم جداگانه با SPF 30، تهیه کنید. در صورتی که سن شما بیشتر از 35 سال است، مرطوب کننده‌ با خاصیت ضدچروک می‌تواند گزینه بهتری باشد.
در طول روز از مرطوب کننده‌های غنی استفاده نکنید، این کرم‌ها پوست صورت شما را برای آرایش، بیش از حد چرب می‌کنند. درعوض، قبل از خواب از آن‌ها استفاده کنید و در طول شب روی پوست خود داشته باشید تا بدون اینکه آرایشتان را خراب کنید، از مزایای مرطوب کنندگی‌شان برخوردار شوید.

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر در زیر آرایش بهترین راه برای ماندگاری آن در تمام طول روز است. از پرایمر روی تمام صورت خود، مخصوصاً روی نواحی قرمز رنگ یا نواحی چرب و هر لکه‌ای که می‌خواهید بپوشانید، استفاده کنید. فقط پرایمری را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما فرموله شده است.

تفاوت استفاده و عدم استفاده از پرایمر

پرایمر چشم

هدف اصلی این نوع پرایمر ماندگار کردن سایه چشم و جلوگیری از چین و چروک شدن پلک است. همچنین باعث می‌شود رنگ‌ها زنده‌تر و شفاف‌تر به نظر برسند. یک کانسیلر مایع نیز می‌تواند برای این کار مفید باشد. اگر زیاد آرایش چشم استفاده نمی‌کنید، ممکن است پرایمر چشم ضروری نباشد. با این حال، اگر آرایش چشم شما چین می‌خورد و به زیر چشم شما می‌ریزد، واقعا می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین می‌توانید از پرایمر چشم برای نگه داشتن سایه چشم خود یا پرایمر لب برای جلوگیری از پاک شدن رژ لب استفاده کنید.

انتخاب صحیح لوازم آرایش

کرم‌پودر مات تهیه کنید و اگر نمی‌خواهید از کرم‌پودر مایع استفاده کنید، به جای آن، از پودر فشرده استفاده کنید. این پوشش سبک‌تری نسبت به کرم پودر می‌دهد و همچنین باکتری‌های کمتری را در پوست شما به دام می‌اندازد و به صورت شما اجازه تنفس می‌دهد. پودر فشرده ممکن است برای برخی افراد خوب باشد، اما برخی دیگر ممکن است پوست آن‌ها را خیلی خشک کند یا سریع از پوست پاک شوند.
روش دیگر جایگزین کرم‌پودر، مرطوب کننده‌های رنگی یا کرم‌های الفبایی( کرم‌های BB, CC, DD) است. این کرم‌ها به اندازه کرم‌پودر تنوع رنگ ندارند اما گزینه‌ای سبک و مناسب هستند.

انتخاب صحیح لوازم آرایش

رژ لب با ماندگاری بالا

این نوع رژ لب‌ها طوری فرموله شده است که در تمام طول روز روی لب‌ها بمانند، حتی زمانی که غذایی می‌خورید و یا چیزی می‌نوشید. قبل از استفاده حتما لب‌های خود را به درستی مرطوب کنید، زیرا فرمول‌های طولانی مدت ممکن است باعث خشکی پوست لب شوند.
بسته به نوع ظاهری که می‌خواهید، انواع مختلفی از محصولات لب ماندگار در بازار وجود دارد. لاک‌های لب و رژ لب‌های طولانی مدت ماندگاری زیادی خواهند داشت، مانند هر نوع رژ لب مات، برای ماندگاری بیشتر رنگ، از خط لب استفاده کنید. این کمک می‌کند که شکل رژتان در تمام طول روز محکم بماند.

سایه چشم پودری

استفاده از این نوع سایه روی پرایمر، رنگ را در تمام طول روز ثابت نگه می‌دارد. سایه‌های کرمی خیلی راحت‌تر از بین می‌روند. پودر را با استفاده از برس سایه چشم به روی پرایمر بزنید و بگذارید خودش را بگیرد.

سایه چشم

از ریمل ضد آب استفاده کنید.

ریمل مقاوم در برابر آب، چشمان شما را در تمام طول روز شاداب نگه می‌دارد. اگر صورتتان خیس شود یا گریه کنید، تکان نمی‌خورد. فقط حتما قبل از خواب آن را به‌طور کامل پاک کنید و هرگز با آن نخوابید، زیرا باعث ریزش مژه‌ می‌شود.
پولتان را برای پرایمر ریمل هدر ندهید. پرایمر ریمل، مژه‌ها را سنگین می‌کنند و آنها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. مگر اینکه واقعاً در شرایط ضروری باشید که ریملتان در تمام طول روز سر جای خود بماند، مثلاً برای یک مراسم خاص مانند یک عروسی یا عکاسی کنار استخر.

نکات تکمیلی

بهتر است برای ماندگاری بیشتر آرایش موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  1. برای آرایش کردن وقت بگذارید. سریع آرایش کردن و بیرون آمدن با عجله، به آرایش شما زمان نمی‌دهد تا روی پوست ماندگار شود. بعد از هر لایه‌ای که روی پوست اعمال می‌کنید، 5 دقیقه صبر کنید. این کمک می‌کند تا آرایش شما در تمام طول روز ثابت بماند.
  2. از لمس صورت خود در طول روز، خودداری کنید. هر بار که صورت خود را لمس می‌کنید، کمی‌ از آرایش را پاک می‌کنید و احتمال لکه شدن آن را افزایش می‌دهید.
  3. در تابستان آرایش سبک‌تری داشته باشید. وقتی بیرون هوا گرم است، آرایش زیاد هرگز ایده خوبی نیست. همانطور که شما تعریق می‌کنید، آرایش شما به طور طبیعی بسیار راحت‌تر پاک می‌شود. بهترین کار این است که آرایش چشم ضد آب داشته باشید.
  4. موهای خود را مرتب کنید. ریختن مو توی صورتتان در تمام طول روز، راهی مطمئن برای پاک کردن ‌سریعتر آرایشتان است. هنگامی‌که ماندگاری آرایش برایتان مهم است، مدل مویی جمع انتخاب کنید.

© هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب مجله دبیکا بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین دبیکا تعلق دارد.